کاهش ۵۰ درصدی مزاحمت تلفنی با سامانه ۱۲۵



خبرگزاری ایلنا: ریس ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از کاهش ۵۰ درصدی مزاحمت های تلفنی در سال جاری خبر داد.

 بهروز رضایی، مدیر ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در جمع خبرنگاران گفت: آمار مزاحمت های تلفنی سامانه ۱۲۵ نسبت به سال گذشته کاهش داشته است. این آمار در سالهای گذشته بین ۵ الی ۶ هزار مزاحمت تلفنی بوده است که در سال جاری به ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ رسیده است.

او ادامه داد: ما با انواع مزاحمت های شهروندان روبرو بودیم برخی ها برای انجام کارهای غیر ضرور و ارتباط با سازمان های دیگر با سامانه ۱۲۵ به سازمان آتش نشانی تماس می گرفتند که خوشبختانه با توجه به آموزشهای عمومی این تعداد تلفن ها نسبت به سه سال گذشته ۵۰ درصد کاهش داشته است.

مدیر ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی در رابطه با آمار مصدومان شب چهارشنبه سوری گفت: خوشبختانه تا این لحظه مورد خاصی نداشتیم و از صبح تاکنون کاهش اعزام نسبت به سالهای گذشته داشتیم که این نشان می دهد مردم رعایت موارد ایمنی را در شب چهارشنبه آخر سال دارند.

بهروز رضایی خاطرنشان کرد: امروز یک مورد مصدومیت داشتیم و خوشبختانه از ساعت ۱۷ تاکنون مورد خاصی گزارش نشده است. البته ما با تمام ظرفیت در ایستگاه ها حضور داریم تا مشکل خاصی پیش نیاید و تاکنون به همه تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ پاسخ داده شده است.

او درباره ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران گفت: ظرفیت این ستاد نسبت به سه سال گذشته افزایش داشته است.

رضایی با بیان اینکه امیدواریم تماس های غیرضرور شهروندان کاهش پیدا کند گفت: در روزهای عادی بیشترین آماراعزام نیروهای ما از ساعت ۵ الی ۱۲ شب است و روزانه ۵۰ نجات یافته و ۳۰ مصدوم در حوادث مختلف داریم.